„A gyermek feje nem edény, amit meg kell tölteni, hanem fáklya, amit lángra kell lobbantani.” (Galileo Galilei)
A jelenkor pedagógiai gyakorlatában a hagyományos oktatási formák mellett egyre hangsúlyosabbá válnak az oktatás modernizálására irányuló törekvések. Ezek a változások nem csupán a módszertani és technológiai eszköztár megújítását követelik meg, hanem alapvetően újragondolják a pedagógus szerepét is. A digitális társadalom és az információs korszak által formált tanulók a pedagógusoktól folyamatos szakmai önreflexiót, megújulást és innovációra való nyitottságot várnak el.
A 21. századi pedagógus már nem kizárólag az ismeretek közvetítője, hanem a tanulási folyamat mentora, a tanulási környezet tudatos formálója. A kompetenciaalapú nevelés és a digitális pedagógiai eszközök térnyerése új lehetőségeket nyit meg a személyre szabott, aktív tanulási formák (pl. projektoktatás, kooperatív tanulás, digitális tanulási terek) előtt.
Ez a weboldal cookie-kat (sütiket) használ azért, hogy weboldalunk használata során a lehető legjobb élményt tudjuk biztosítani.